معاونت معاون فرماندار علاوه بر این که در غیاب فرماندار مسئولیت های ایشان را دارا می باشد و بر عملکرد واحدهای فرمانداری نیز جهت حسن اجرای امور به صورت مستمر نظارت خواهد داشت در زمینه های زیر نیز اقدام و پیگیری می نماید . الف ) نظارت و بازرسی :
1- تشکیل جلسات ماهانه با هماهنگی فرماندار 2- نظارت بر عملکرد ادارات شهرستان 3- اعمال نظارت ویژه بر عملکرد کمیته های اجرایی آرد و نان و حوادث غیر مترقبه 4- تماس های حضوری و تلفنی با مسئولین شهرستان جهت اطلاع از نحوه کار آنان 5- ایجاد هماهنگی بین ادارت و بخش داری های تابعه 6- پیگیری عملکرد کلیه دستگاه های اجرایی و بررسی کیفیت و کمیت کار آن ها 7- دبیر جلسه شورای اداری 8- پیگیری امور مربوط به ارزشیابی سالانه مسئولین ادارات و کارکنان فرمانداری ب ) امور اجتماعی : 1- جلب اعتماد مردم به مسئولین از طریق ارتباط مستقیم و مستمر با آنان 2- پیگیری تقاضاهای مردم از ادارات و دادن تذکرات لازم در جلات به مسئولین جهت برخورد صحیح با مردم 3- برگزاری ملاقات های عمومی در شهر و روستا با هماهنگی فماندار 4- تشکیل جلسات مختلف و پیگیری مصوبات آن ها ج ) امور اقتصادی : 1- ایجاد انگیزه و اطمینان برای سرمایه گذاری به منظور ایجاد کارخانجات و واحدهای زیر بنایی . 2- بررسی طرح های پیشنهادی ادارت در شورای برنامه ریزی شهرتان و اقدام مقتضی 3- تلاش در ایجاد شرکت های تعاونی و پیگیری استقرار دستگاه های مختلف اعم از مولد انرژی و ... در شهرستان د ) مسائل فرهنگی و آموزشی : 1- اعمال سیاست های عمومی دولت در زمینه مسائل فرهنگی 2- تشکیل جلسات مربوطه در این راستا 3- پیگیری ایجاد مراکز علمی و آموزش عالی در شهرستان به منظور ارتقاء سطح فرهنگی منطقه با هماهنگی فرماندار 4- پیگیری مسائل مربوط به جوانان ، اشتغال و آموزش برنامه های تفریحی و ... 5- پیگیری و اقدامات لازم در خصوص سایر امور محوله از جانب استان و مافوق ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- دفتر فرماندار 1- تنظیم اوقات ملاقات و ارتباط تلفنی با توجه به اولویت ها و با هماهنگی مدیر واحد 2- پاسخگویی و احترام نسبت به مراجعان و همکاران 3- راهنمایی ارباب رجوع 4- جلوگیری از اعمال تبعیض در بین مراجعان 5- رعایت اولویت ها در تنظیم جلسات 6- پیگیری نامه ها تا حصول نتیجه 7- ارجاع کارها قبل از وقت اداری به واحدها 8- در جریان قرار دادن فرماندار از وقایع مهم 9- دسته بندی و مرتب کردن نامه ها و تحویل به فرماندار و معاونت 10- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ حراست 1- پیگیری در مورد صدور کارت شناسایی و تردد جهت پرسنل 2- برقراری کشیک حفاظتی جهت انجام امور اداری 3- انجام اقدامات لازم به منظور آموزش حراستی 4- هماهنگی با حراست استانداری 5- همکاری و پیگیری در زمینه تهیه برنامه ارزشیابی سالانه کارکنان 6- جمع آوری اطلاعات در خصوص کارکنانی که خدمت و ارزیابی کار آنان برجسته و یا ضعیف تشخیص داده شده است 7- بررسی و پیگیری و اعلام صلاحیت حفاظتی در مورد داوطلبین اشتغال ، انتقال ، ماموریت و متقاضیان سلاح 8- اقدام لازم به منظور پیشگیری از امکان نقض مقررات حراستی و رسیدگی به موارد نقض شده 9- تنظیم سیستم مناسب جهت حراست و نگهداری از پرسنل و تاسیسات و کنترل ورود و خروج کارکنان و نظارت بر عملکرد آنان در پاسخگویی به مراجعات روزانه مردم در جهت رعایت مقررات 10- انجام کلیه امور محرمانه مربوط به دستگاه ها 11- سرکشی از ادارات سطح شهرستان و ارائه مشکلات و نارسایی ها به مافوق 12- شرکت در جلسات مختلف شهرستان و استان و ارائه گزارش به مافوق 13- تشکیل جلسات مسئولین دوایر فرمانداری و بخشداری ها ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- شرح وظایف کارشناس فناوری اطلاعات : 1- مدیریت سایت فرمانداری سمنان 2- ارائه طرح های به کارگیری و توسعه فناوری اطلاعات 3- ایجاد، مدیریت (از جمله ایمن سازی، تهیه نسخه پشتیبان و ...) 4- ارائه خدمات ارتباطی شبکه های رایانه ای فرمانداری و بخشداریهای تابعه شهرستان 5- تامین و تهیه سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز از طریق بهره گیری از بخش خصوصی 6- هدایت پشتیبانی های فنی سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری مورد استفاده 7- تهیه گزارش های عملکرد برنامه ای ماهانه 8- انجام سایر امور محوله مرتبط با وظایف ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- دفتر سیاسی 1- انجام امور مربوط به تلکس ، فاکس ، بی سیم و تلفن 2- بررسی نامه ها و مطالب و انتقادهایی که از جانب نمایندگان مجلس مطرح و یا مکاتبه می شود 3- طرح و تعقیب دعاوی کیفری مربوط به فرمانداری 4- رسیدگی و نظارت بر امور مربوط به اتباع و مهاجرین خارجی 5- بررسی و پیشنهاد طرح های لازم به فرماندار جهت طرح در شورای تامین 6- رسیدگی به موارد ارجاع شده از سوی فرماندار و معاونت 7- مطالعه و بررسی و اتخاذ تدابیر عملی به منظور ایجاد و سازماندهی نیروی انتظامی و تجهیز و تقویت آن 8- پیش بینی های لازم برای تشکیل جلسه مربوط به کشف و جمع آوری اسلحه و مهمات و وسایل ارتباط جمعی غیر مجاز (بی سیم و ...) 9- مراقبت در حسن اجرای مقررات وظیفه عمومی 10- پیگیری امور مربوط به تابعیت و شناسنامه و طرح نتیجه در جلسه شورای تامین 11- جمع آوری اخبار و شایعه منطقه و گزارش به مافوق 12- تنظیم گزارش و جمع آوری اطلاعات سیاسی انتظامی و اجتماعی در مورد مشکلات و نارسایی ها و تنش های قومی ، طایفه ای و کارگری و غیره 13- کسب اخبار و اطلاعات در مورد عملکرد پاسگاه های انتظامی و ارائه راه ها و پیشنهادات در این خصوص 14- تهیه صورتجلسات شورای تامین شهرستان و پیگیری مصوبات مربوطه 15- تهیه صورتجلسات کمیسیون قاچاق ، سرقت و کمیته امنیتی انتخابات و پیگیری مصوبات مربوطه 16- ارائه پیشنهادات و راه حل های ممکن در جهت رفع مشکلات اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی و امنیتی 17- تشکیل جلسه کمیسیون مواد مخدر و پیگیری مصوبات 18- پیگیری امور مربوط به تشکل های سیاسی 19- جمع بندی و شناسایی وقایع شهرستان و انعکاس به فرماندار و ... 20- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
روابط عمومی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات 1- جمع آوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فرمانداری 2- بررسی و تجزیه و تحلیل مطالب منتشر شده در رسانه های گروهی در ارتباط با فرمانداری 3- ترتیب برنامه های مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فرماندار و دیگر مسئولین 4- همکاری در برگزاری سمینارها و گردهمایی های متشکله توسط فرمانداری و تهیه گزارش های سمعی و بصری و انعکاس آن از طریق رسانه های گروهی و هماهنگی در این قبیل موراد با رسانه ها 5- ارتباط مستقیم با روابط عمومی استانداری و ادارات 6- همکاری مستمر در برگزاری مراسم مذهبی و برپایی نماز جماعت و تعظیم شعائر اسلامی 7- انجام امور انتشاراتی و چاپی فرمانداری 8- ایجاد و اداره آرشیو اطلاعاتی ، نوار ، فیلم و روزنامه 9- در صورت تامین اعتبار اداره کتابخانه فرمانداری 10- همکاری در امر مراسم استقبال و بدرقه مهمانان 11- انجام امور سمعی و بصری فرمانداری 12- تهیه مقدمات جلسات و دعوت از اعضاء حسب دستور مقام مافوق 13- ارائه تحلیل و گزارش نهایی برای مراسم و بیان مشکلات احتمالی و نقاط ضعف و قوت به مقام مافوق 14- تهیه گزارش از مشکلات شهرستان با همکاری دستگاه های اجرایی و ارائه به مافوق 15- حضور در میان جامعه شهری و روستایی و آگاهی از مشکلات فصلی و دائمی مناطق مختلف شهرستان و ارائه گزارش به مافوق 16- حضور در جلسات و مسابقات فرهنگی و ورزشی شهرستان به منظور آگاهی از برنامه ها و تهیه گزارش و ارائه به مافوق 17- ارسال اخبار و گزارشات شهرستان به استان حسب دستور مقام مافوق 18- همکاری در زمینه تشکیل جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان 19- تهیه بولتن و جمع بندی سالانه گزارشات مربوط به برنامه های شهرستان در ابعاد مختلف 20- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق ارزیابی عملکرد همکاری در تهیه و تدوین شاخص های اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی و موسسات و سازمان های وابسته به آن اجرای دستورالعمل های ارزیابی عملکرد و تکمیل فرم های مربوط و تهیه مستندات لازم احصاء فرم های تکمیل شده و مستندات آن ها و ارائه به شورای تحول اداری یا کمیسیون تحول اداری دستگاه همکاری و هماهنگی با شورای (یا کمیسیون) تحول اداری دستگاه به منظور تعیین و تایید امتیازات بررسی برگه های تکمیل شده و تایید آن ها بر اساس عملکرد واقعی توسط شورای (یا کمیسیون) تحول اداری پیگیری و اجرای ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی ، موسسات و شرکت های دولتی وابسته تهیه گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی و ارائه آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مقاطع زمانی تعیین شده نظارت بر حسن اجرای برنامه های ارزیابی عملکرد در دستگاه اجرایی ، موسسات و شرکت های دولتی وابسته و تحلیل ارزیابی های انجام شده و ارائه پیشنهادهای لازم انجام مطالعات و تحقیقات لازم در رابطه با برنامه های عملکرد و شاخص های مورد عمل در دستگاه اجرایی و ارائه پیشنهادهای لازم انجام سایر اموری که در چارچوب برنامه های ارزیابی عملکرد دستگاه از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارجاع می گردد دریافت برگه های تکمیل شده توسط مدیران مسئول و مجریان دستگاه ذی ربط و تلفیق آن ها و ارسال جهت تصویب به مراجع ذی ربط بالا وظایف بازرسی تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر ، دوره ای و یا موردی از واحدهای ملی و استانی برای سنجش میزان «مطابقت عمل و عملکرد» اقدام کنندگان با اهداف ، برنامه ها ، دستورالعمل ها و ضوابط و شاخص های مورد ارزیابی دستگاه بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارکنان با ارباب رجوع تهیه گزارشات نوبه ای در فواصل ماهانه ، سه ماهه ، شش ماهه ، نه ماهه و سالانه برای اطلاع وزیر و بالاترین مقام اجرایی دستگاه از عملکرد واحدهای مختلف برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون اصول 88 و 90 مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظر سنجی دستگاه ها و رسانه های جمعی و مطبوعات تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها ، مدیریت ها و کارکنان بر اساس بازرسی های انجام شده کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی های آشکار و پنهان و ارائه گزارشات لازم به مدیران ذی ربط و بالاترین مقام اجرایی دستگاه آموزش و توانمندسازی مستمر بازرسان با همکاری واحد آموزش دستگاه اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران به واحد امور اداری برای اعمال در وضعیت و مزایای استخدامی آنها در چارچوب قوانین و مقررات ذی ربط بالا وظایف پاسخگویی به شکایات دریافت شکایات حضوری و مکتوب مردم (مراجعین) از واحدها و کارکنان دستگاه بررسی و تحقیق پیرامون صحت یا سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی بررسی و پاسخگویی در خصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی از قبیل نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان جمع بندی شکایات در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش برای بالاترین مقام اجرایی دستگاه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به گونه ای که موجب کاهش شکایات مردمی گردد پیگیری از نتایج گزارش های تهیه شده پیگیری برای ارسال پاسخ به شاکیان ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کارشناس اداری و مالی 1- نگاهداری و تنظیم اعتبارات و اظهار نظر در خصوص طرح های مالی و انجام امور بانکی 2- تنظیم صورت تعهدات و دیون و تهیه دفاتر مربوط به حساب های بانکی و کنترل صورتحساب و مراقبت از اسناد هزینه ها 3- همکاری و ارائه گزارش در خصوص تهیه بودجه 4- تهیه لیست حقوق و مزایای کارکنان و ... پرداخت هزینه های مستمر و دادن تنخواه به کارپرداز 5- اقدام در جهت رفع مشکلات فرمانداری و بخشداری ها و اقدام در خصوص مطالبات و پرداخت دیون 6- مراقبت در انجام امور پرسنلی و اداری و پیگیری در زمینه صدور احکام استخدامی کارکنان و پرونده های استخدامی و داوطلبان استخدام 7- اقدام در مورد دفتر هیات تخلفات اداری و ابلاغ و اقدام در اجرای احکام و رسیدگی در مورد دعاوی استخدامی 8- رسیدگی و اقدام در مورد بازنشستگان 9- انجام امور مربوط به انتقالات 10- پیگیری احکام مربوط به برقراری مزایای مستمر و غیر مستمر 11- پیگیری ترفیعات و تغییر گروه سالانه کارکنان به کمک واحدهای فرمانداری 12- بررسی در مورد حائزین شرایط برای انتصاب به پست های بلا تصدی و ارائه پیشنهادهای لازم 13- رسیدگی به حساب های تنظیمی واحدها و بخشداری ها 14- ابلاغ قوانین و تصویب نامه ها و آیین نامه ها و اساسنامه های مصوب به واحدها 15- رسیدگی به کلیه امور ساختمانی و تعمیراتی و تحویل گرفتن کارهای انجام شده طبق قرارداد 16- تهیه و تنظیم نمونه های مکاتباتی 17- نظارت بر نحوه انجام وظیفه نیروهای خدماتی 18- تنظیم احتیاجات پرسنلی سالانه و.احدها و نیازمندی های فرمانداری و بخشداری ها 19- تهیه اطلاعات و آمارهای پرسنلی 20- انجام بررسی های لازم در زمینه چگونگی تامین رفاه کارکنان 21- تهیه و تنظیم امور مربوط به بیمه بهداشتی و درمانی کارکنان 22- مراقبت در حفظ ابزار و لوازمی که در انبار نگهداری می شود 23- پیشنهاد پست های جدید به تناسب کارهای جدید 24- تهیه و تنظیم گزارشات آمار و اطلاعات مورد درخواست استانداری در زمینه امور اداری و اموال فرمانداری 25- تهیه لیست کشیک کارکنان 26- معرفی کارکنان جهت شرکت در کلاس های توجیهی و آموزش کوتاه مدت 27- تشکیل جلسات شورای کارکنان و پیگیری مصوبات 28- امور مربوط به نقلیه فرمانداری و پیگیری تجهیزات و تاسیسات ادارذی و پیش بینی نیازمندی های سالانه 29- نظارت بر حضور و غیاب کارکنان 30- اقدام لازم در جهت تعمیر وسایل و لوازم اداری 31- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- امور اجتماعی و انتخابات 1- بررسی و شناسایی خصوصیات فرهنگی ، اجتماعی شهرستان 2- تعیین اولویت ها و نیازمندی های اجتماعی و فرهنگی منطقه 3- تحقیق پیرامون مسائل و مشکلات و آسیب های اجتماعی و ارائه زراه حل های مناسب برای رفع آن ها 4- بررسی و ریشه یابی عوامل ناهنجاری ها و آفات اجتماعی 5- ایجاد هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای طرح های مبارزه با منکرات و مفاسد اجتماعی 6- بررسی و ایجاد هماهنگی در تحقیقات و تبلیغات مربوط به مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر 7- بررسی شکایات و اعتراضات نسبت به مصوبات شوراها و نیز تخلفات و انحرافات شوراها 8- پیگیری امور مربوط به آموزش اعضاء شوراهای اسلامی 9- برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی و پیش بینی های لازم به منظور انجام امر انتخابات 10- برآورد اعتبارات ، نیروی انسانی و مسائل و لوازم مورد نیاز انتخابات 11- تهیه شناسنامه انتخاباتی 12- شناسایی و پیشنهاد افراد واجد شرایط جهت اعمال بازرسی و کنترل انتخابات به فرماندار 13- استخراج نتایج آمارهای مربوط به هر انتخابات و تجزیه و تحلیل آن ها و تهیه گزارشات لازم 14- تکمیل پرونده های انتخاباتی و ارسال آن ها به استان 15- مطالعه و بررسی و انجام امور مربوط به تقسیمات کشوری در شهرستان 16- مطالعه لازم در خصوص امور مربوط به نام گذاری محلات شهر و تقسیمات کشوری 17- تنظیم شناسنامه روستا حاوی اطلاعات مذکور و اولویت بندی روستا در راستای خدمات رسانی بهینه به مردم در ابعاد فرهنگی ، آموزشی ،خدماتی و بهداشتی 18- تهیه گزارش از کارهای انجام شده در روستاها و پیگیری مشکلات ارباب رجوع در شهرستان تا حصول نتیجه 19- پیگیری و مکاتبه در خصوص امور مربوط به شوراهای اسلامی شهر و روستا 20- دبیر جلسات شورای اجتماعی ، شورای بهداشت ،شورای پشتیبانی سواد آموزی ، کمیته امور بانوان و جوانان پیگیری مصوبات شورای اداری و سایر جلسات 21- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- دایره عمران 1- تشخیص نیازمندی های عمرانی شهرستان در چهارچوب مسئولیت های وزارت کشور و تعیین اولویت ها به منظور فراهم نمودن موجبات اجرای آن ها 2- بررسی و مطالعه و همکاری در خصوص طرح های هادی و جامع شهرستان 3- هماهنگی و همکاری لازم در خصوص امور شهرداری و نظارت بر کارهای شهرداری 4- مطالعه و ارائه پیشنهاد در خصوص برنامه های مدیریت و برنامه ریزی استان جهت تامین اعتبار 5- تماس با سازمان مدیریت و سایر دستگاه ها برای تصویب و اجرای طرح ها 6- همکاری با مسئولین ادارات در مراحل مختلف پیاده نمودن طرح ها 7- کنترل و بررسی اعتبارات عمرانی شهرداری و ... 8- گزارش پیشرفت عملیات عمرانی حوزه شهرستان و بررسی علل تاخیر در اجرای پروژه ها 9- بازدید به هنگام و نظارت دقیق بر پروژه ها و طرح های عمرانی و در صورت لزوم پیگیری در جهت دریافت اعتبارات 10- نظارت و مراقبت در امور مربوط مربوط به توزیع معادن شن و ماسه 11- نظارت و پیگیری لازم در زمینه تامین مصالح مورد نیاز پروژه های عمرانی و همکاری با کارشناس دفتر فنی استانداری در رابطه با امور عمرانی شهر 12- ارائه به موقع فرم مربوط به نواقص پروژه هایی که نقص دارند و کنترل میزان مصالح مصرف شده 13- تشکیل جلسات شورای برنامه ریزی شهرستان و پیگیری مصوبات 14- پیگیری امور مربوط به منازل سازمانی 15- پیگیری امور مربوط به حفاری در سطح شهر 16- بازدید از مناطق خسارت دیده به اتفاق اعضاء کمیته و در صورت لزوم پیگیری امور مربوط به خسارت 17- تشکیل جلسه کمیته برفروبی و پیگیری مصوبات 18- بررسی طرح های عمرانی روستاها و شهرداری ها برای استفاده از اعتبارات وزارت کشور همچنین طرح هایی که از محل اعتبارات عمرانی انجام می گیرد 19- مطالعه و بررسی وضع روستاها و شهرهای شهرستان از نظر تاسیسات و تسهیلات رفاهی به منظور شناخت و تعیین نیازهای مالی و خدماتی روستاها و شهرداری ها 20- همکاری در زمینه برنامه ریزی عمرانی فرمانداری در رابطه با تهیه و تنظیم معیارها و ضوابط لازم برای تعیین اولویت های طرح های عمرانی در روستاها و شهرها 21- بررسی در مورد منابع درآمد شهرداری به منظور ارائه خط مشی و اتخاذ روش های مناسب در جهت ارتقاء سطح درآمد شهرداری و خودکفای آن ها 22- بازرسی از خدمات عمومی در سطح شهر و روستا و تهیه گزارش های ماهانه جهت مراجع ذی ربط 23- تعیین اولویت ها از نظر مبارزه با خطرات ناشی از سیل برای تخصیص اعتبارات 24- بررسی نیازهای مالی شهرداری ها و انجام امور مربوط به حسابرسی آن ها 25- نظارت بر کار شهرداری و مراقبت در امور راهنمایی و رانندگی و اتوبوسرانی و تاکسیرانی و شرکت حمل و نقل 26- انجام امور مربوط به بخش کشاورزی ، صنایع ، ترافیک ، اصناف ، کمیسیون نظارت ، تعزیرات حکومتی و تنظیم بازار 27- پیگیری امور مربوط به سوخت رسانی در سطح شهرستان و سرکشی و نظارت بر توزیع مواد سوختی توسط فروشندگان 28- ارائه آمارها و جمع بندی نیازمندی های شهرستان اعم از شهر و روستا و پیگیری نارسایی ها از طریق ادارات شهرستان و استان 29- انجام کلیه امور مربوط به تسویه حساب ها با فروشندگان و عاملین 30- جمع بندی توزیع مایحتاج و ارزاق عمومی وارده به شهرستان و پیگیری نارسایی ها و مشکلات موجود در این زمینه 31- انجام امور مربوط به طرح تکریم ارباب رجوع 32- پیگیری امور مربوط به اشتغال و تشکیل کمیته اشتغال و نظارت بر طرح های تولیدی و خدماتی شهرستان و پیگیری و جمع بندی اعتبارات اشتغالزا از محل منابع مختلف اعتباری 33- پیگیری امور مربوط به حوادث قهری و غیر مترقبه در سطح شهرستان 34- جمع آوری آمار و امکانات رفاهی و خدماتی ، فرهنگی و بهداشتی شهرستان اعم از شهر و روستا 35- آمار روستاهای فاقد آب و برق و جاده و مدرسه و مسجد 36- تهیه گزارش از حوادث به منظور برآورد خسارت 37- تهیه گزارش لازم در خصوص حمل و نقل شهری و روستایی 38- رسیدگی به امور اصناف و اتحادیه های ذی ربط 39- جمع آوری اطلاعات در خصوص وضعیت توزیع ارزاق عمومی در شهرستان (شهر و روستا) و انعکاس به مسئولین ذی ربط 40- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق |