دفتر فرماندار- تنظیم اوقات ملاقات و ارتباط تلفنی با توجه به اولویت ها و با هماهنگی مدیر واحد
- پاسخگویی و احترام نسبت به مراجعان و همکاران
- راهنمایی ارباب رجوع
- جلوگیری از اعمال تبعیض در بین مراجعان
- رعایت اولویت ها در تنظیم جلسات
- پیگیری دعوت نامه ها
- ارجاع کارها قبل از وقت اداری به واحدها
- در جریان قرار دادن فرماندار از وقایع مهم
- دسته بندی و مرتب کردن نامه ها و تحویل به فرماندار و معاونت
انجام سایر امور محوله از جانب مافوق
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
حراست۱- پیگیری در مورد صدور کارت شناسایی و تردد جهت پرسنل
۲- برقراری کشیک حفاظتی
۳- انجام اقدامات لازم به منظور آموزش حراستی
۴- هماهنگی با حراست استانداری
۵- همکاری و پیگیری در زمینه تهیه برنامه ارزشیابی سالانه کارکنان
۶- جمع آوری اطلاعات در خصوص کارکنانی که خدمت و ارزیابی کار آنان برجسته و یا ضعیف تشخیص داده شده است
۷- بررسی و پیگیری و اعلام صلاحیت حفاظتی در مورد داوطلبین اشتغال ، انتقال ، ماموریت و متقاضیان سلاح
۸- اقدام لازم به منظور پیشگیری از امکان نقض مقررات حراستی و رسیدگی به موارد نقض شده
۹- تنظیم سیستم مناسب جهت حراست و نگهداری از پرسنل و تاسیسات و کنترل ورود و خروج کارکنان و نظارت بر عملکرد آنان در پاسخگویی به مراجعات روزانه مردم در جهت رعایت مقررات
۱۰- انجام کلیه امور محرمانه مربوط به دستگاه ها
۱۱- سرکشی از ادارات سطح شهرستان و ارائه مشکلات و نارسایی ها به مافوق
۱۲- شرکت در جلسات مختلف شهرستان و استان و ارائه گزارش به مافوق
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
کارشناس فناوری اطلاعات :۱- مدیریت سایت فرمانداری رزن
۲- ارائه طرح های به کارگیری و توسعه فناوری اطلاعات
۳- ایجاد، مدیریت (از جمله ایمن سازی، تهیه نسخه پشتیبان و ...)
۴- ارائه خدمات ارتباطی شبکه های رایانه ای فرمانداری و بخشداریهای تابعه شهرستان
۵- تامین و تهیه سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز از طریق بهره گیری از بخش خصوصی
۶- هدایت پشتیبانی های فنی سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری مورد استفاده
۷- تهیه گزارش های عملکرد برنامه ای ماهانه
۸- انجام سایر امور محوله مرتبط با وظایف
امور سیاسی و امنیتی۱- انجام امور مربوط به تلکس ، فاکس ، بی سیم و تلفن
۲- بررسی نامه ها و مطالب و انتقادهایی که از جانب نمایندگان مجلس مطرح و یا مکاتبه می شود
۳- طرح و تعقیب دعاوی کیفری مربوط به فرمانداری
۴- رسیدگی و نظارت بر امور مربوط به اتباع و مهاجرین خارجی
۵- بررسی و پیشنهاد طرح های لازم به فرماندار جهت طرح در شورای تامین
۶- رسیدگی به موارد ارجاع شده از سوی فرماندار و معاونت
۷- مطالعه و بررسی و اتخاذ تدابیر عملی به منظور ایجاد و سازماندهی نیروی انتظامی و تجهیز و تقویت آن
۸- پیش بینی های لازم برای تشکیل جلسه مربوط به کشف و جمع آوری اسلحه و مهمات و وسایل ارتباط جمعی غیر مجاز (بی سیم و ...)
۹- مراقبت در حسن اجرای مقررات وظیفه عمومی
۱۰- پیگیری امور مربوط به تابعیت و شناسنامه و طرح نتیجه در جلسه شورای تامین
۱۱- جمع آوری اخبار و شایعه منطقه و گزارش به مافوق
۱۲- تنظیم گزارش و جمع آوری اطلاعات سیاسی انتظامی و اجتماعی در مورد مشکلات و نارسایی ها و تنش های قومی ، طایفه ای و کارگری و غیره
۱۳- کسب اخبار و اطلاعات در مورد عملکرد پاسگاه های انتظامی و ارائه راه ها و پیشنهادات در این خصوص
۱۴- تهیه صورتجلسات شورای تامین شهرستان و پیگیری مصوبات مربوطه
۱۵- تهیه صورتجلسات کمیسیون قاچاق ، سرقت و کمیته امنیتی انتخابات و پیگیری مصوبات مربوطه
۱۶- ارائه پیشنهادات و راه حل های ممکن در جهت رفع مشکلات اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی و امنیتی
۱۷- تشکیل جلسه کمیسیون مواد مخدر و پیگیری مصوبات
۱۸- پیگیری امور مربوط به تشکل های سیاسی
۱۹- جمع بندی و شناسایی وقایع شهرستان و انعکاس به فرماندار و ...
۲۰- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
روابط عمومی ۱- جمع آوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فرمانداری
۲- بررسی و تجزیه و تحلیل مطالب منتشر شده در رسانه های گروهی در ارتباط با فرمانداری
۳- ترتیب برنامه های مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فرماندار و دیگر مسئولین
۴- همکاری در برگزاری سمینارها و گردهمایی های متشکله توسط فرمانداری و تهیه گزارش های سمعی و بصری و انعکاس آن از طریق رسانه های گروهی و هماهنگی در این قبیل موراد با رسانه ها
۵- ارتباط مستقیم با روابط عمومی استانداری و ادارات
۶- همکاری مستمر در برگزاری مراسم مذهبی و برپایی نماز جماعت و تعظیم شعائر اسلامی
۷- انجام امور انتشاراتی و چاپی فرمانداری
۸- ایجاد و اداره آرشیو اطلاعاتی ، نوار ، فیلم و روزنامه
۹- در صورت تامین اعتبار اداره کتابخانه فرمانداری
۱۰- همکاری در امر مراسم استقبال و بدرقه مهمانان
۱۱- انجام امور سمعی و بصری فرمانداری
۱۲- تهیه مقدمات جلسات و دعوت از اعضاء حسب دستور مقام مافوق
۱۳- ارائه تحلیل و گزارش نهایی برای مراسم و بیان مشکلات احتمالی و نقاط ضعف و قوت به مقام مافوق
۱۴- تهیه گزارش از مشکلات شهرستان با همکاری دستگاه های اجرایی و ارائه به مافوق
۱۵- حضور در میان جامعه شهری و روستایی و آگاهی از مشکلات فصلی و دائمی مناطق مختلف شهرستان و ارائه گزارش به مافوق
۱۶- حضور در جلسات و مسابقات فرهنگی و ورزشی شهرستان به منظور آگاهی از برنامه ها و تهیه گزارش و ارائه به مافوق
۱۷- ارسال اخبار و گزارشات شهرستان به استان حسب دستور مقام مافوق
۱۸- همکاری در زمینه تشکیل جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان
۱۹- تهیه بولتن و جمع بندی سالانه گزارشات مربوط به برنامه های شهرستان در ابعاد مختلف
۲۰- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق
امور بازرسی و ارزیابی عملکرد- تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر ، دوره ای و یا موردی از واحدهای ملی و استانی برای سنجش میزان «مطابقت عمل و عملکرد» اقدام کنندگان با اهداف ، برنامه ها ، دستورالعمل ها و ضوابط و شاخص های مورد ارزیابی دستگاه
- بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارکنان با ارباب رجوع
- تهیه گزارشات نوبه ای در فواصل ماهانه ، سه ماهه ، شش ماهه ، نه ماهه و سالانه برای اطلاع وزیر و بالاترین مقام اجرایی دستگاه از عملکرد واحدهای مختلف
- برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون اصول ۸۸ و ۹۰ مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظر سنجی دستگاه ها و رسانه های جمعی و مطبوعات
- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها ، مدیریت ها و کارکنان بر اساس بازرسی های انجام شده
- کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی های آشکار و پنهان و ارائه گزارشات لازم به مدیران ذی ربط و بالاترین مقام اجرایی دستگاه
- آموزش و توانمندسازی مستمر بازرسان با همکاری واحد آموزش دستگاه
- اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران به واحد امور اداری برای اعمال در وضعیت و مزایای استخدامی آنها در چارچوب قوانین و مقررات ذی ربط
- همکاری در تهیه و تدوین شاخص های اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی و موسسات و سازمان های وابسته به آن
- اجرای دستورالعمل های ارزیابی عملکرد و تکمیل فرم های مربوط و تهیه مستندات لازم
- احصاء فرم های تکمیل شده و مستندات آن ها و ارائه به شورای تحول اداری یا کمیسیون تحول اداری دستگاه
- همکاری و هماهنگی با شورای (یا کمیسیون) تحول اداری دستگاه به منظور تعیین و تایید امتیازات
- بررسی برگه های تکمیل شده و تایید آن ها بر اساس عملکرد واقعی توسط شورای (یا کمیسیون) تحول اداری
- پیگیری و اجرای ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی ، موسسات و شرکت های دولتی وابسته تهیه گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی و ارائه آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مقاطع زمانی تعیین شده
- نظارت بر حسن اجرای برنامه های ارزیابی عملکرد در دستگاه اجرایی ، موسسات و شرکت های دولتی وابسته و تحلیل ارزیابی های انجام شده و ارائه پیشنهادهای لازم
- انجام مطالعات و تحقیقات لازم در رابطه با برنامه های عملکرد و شاخص های مورد عمل در دستگاه اجرایی و ارائه پیشنهادهای لازم
- انجام سایر اموری که در چارچوب برنامه های ارزیابی عملکرد دستگاه از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارجاع می گردد
- دریافت برگه های تکمیل شده توسط مدیران مسئول و مجریان دستگاه ذی ربط و تلفیق آن ها و ارسال جهت تصویب به مراجع ذی ربط
- دریافت شکایات حضوری و مکتوب مردم (مراجعین) از واحدها و کارکنان دستگاه
- بررسی و تحقیق پیرامون صحت یا سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی
- بررسی و پاسخگویی در خصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی از قبیل نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور
- پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان
- جمع بندی شکایات در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش برای بالاترین مقام اجرایی دستگاه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به گونه ای که موجب کاهش شکایات مردمی گردد
- پیگیری از نتایج گزارش های تهیه شده
- پیگیری برای ارسال پاسخ به شاکیان
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
کارشناس اداری و مالی۱- نگاهداری و تنظیم اعتبارات و اظهار نظر در خصوص طرح های مالی و انجام امور بانکی
۲- تنظیم صورت تعهدات و دیون و تهیه دفاتر مربوط به حساب های بانکی و کنترل صورتحساب و مراقبت از اسناد هزینه ها
۳- همکاری و ارائه گزارش در خصوص تهیه بودجه
۴- تهیه لیست حقوق و مزایای کارکنان و ... پرداخت هزینه های مستمر و دادن تنخواه به کارپرداز
۵- اقدام در جهت رفع مشکلات فرمانداری و بخشداری ها و اقدام در خصوص مطالبات و پرداخت دیون
۶- مراقبت در انجام امور پرسنلی و اداری و پیگیری در زمینه صدور احکام استخدامی کارکنان و پرونده های استخدامی و داوطلبان استخدام
۷- اقدام در مورد دفتر هیات تخلفات اداری و ابلاغ و اقدام در اجرای احکام و رسیدگی در مورد دعاوی استخدامی
۸- رسیدگی و اقدام در مورد بازنشستگان
۹- انجام امور مربوط به انتقالات
۱۰- پیگیری احکام مربوط به برقراری مزایای مستمر و غیر مستمر
۱۱- پیگیری ترفیعات و تغییر گروه سالانه کارکنان به کمک واحدهای فرمانداری
۱۲- بررسی در مورد حائزین شرایط برای انتصاب به پست های بلا تصدی و ارائه پیشنهادهای لازم
۱۳- رسیدگی به حساب های تنظیمی واحدها و بخشداری ها
۱۴- ابلاغ قوانین و تصویب نامه ها و آیین نامه ها و اساسنامه های مصوب به واحدها
۱۵- رسیدگی به کلیه امور ساختمانی و تعمیراتی و تحویل گرفتن کارهای انجام شده طبق قرارداد
۱۶- تهیه و تنظیم نمونه های مکاتباتی
۱۷- نظارت بر نحوه انجام وظیفه نیروهای خدماتی
۱۸- تنظیم احتیاجات پرسنلی سالانه و.احدها و نیازمندی های فرمانداری و بخشداری ها
۱۹- تهیه اطلاعات و آمارهای پرسنلی
۲۰- انجام بررسی های لازم در زمینه چگونگی تامین رفاه کارکنان
۲۱- تهیه و تنظیم امور مربوط به بیمه بهداشتی و درمانی کارکنان
۲۲- مراقبت در حفظ ابزار و لوازمی که در انبار نگهداری می شود
۲۳- پیشنهاد پست های جدید به تناسب کارهای جدید
۲۴- تهیه و تنظیم گزارشات آمار و اطلاعات مورد درخواست استانداری در زمینه امور اداری و اموال فرمانداری
۲۵- تهیه لیست کشیک کارکنان
۲۶- معرفی کارکنان جهت شرکت در کلاس های توجیهی و آموزش کوتاه مدت
۲۷- تشکیل جلسات شورای کارکنان و پیگیری مصوبات
۲۸- امور مربوط به نقلیه فرمانداری و پیگیری تجهیزات و تاسیسات ادارذی و پیش بینی نیازمندی های سالانه
۲۹- نظارت بر حضور و غیاب کارکنان
۳۰- اقدام لازم در جهت تعمیر وسایل و لوازم اداری
۳۱- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
امور اجتماعی و انتخابات۱- بررسی و شناسایی خصوصیات فرهنگی ، اجتماعی شهرستان
۲- تعیین اولویت ها و نیازمندی های اجتماعی و فرهنگی منطقه
۳- تحقیق پیرامون مسائل و مشکلات و آسیب های اجتماعی و ارائه زراه حل های مناسب برای رفع آن ها
۴- بررسی و ریشه یابی عوامل ناهنجاری ها و آفات اجتماعی
۵- ایجاد هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای طرح های مبارزه با منکرات و مفاسد اجتماعی
۶- بررسی و ایجاد هماهنگی در تحقیقات و تبلیغات مربوط به مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر
۷- بررسی شکایات و اعتراضات نسبت به مصوبات شوراها و نیز تخلفات و انحرافات شوراها
۸- پیگیری امور مربوط به آموزش اعضاء شوراهای اسلامی
۹- برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی و پیش بینی های لازم به منظور انجام امر انتخابات
۱۰- برآورد اعتبارات ، نیروی انسانی و مسائل و لوازم مورد نیاز انتخابات
۱۱- تهیه شناسنامه انتخاباتی
۱۲- شناسایی و پیشنهاد افراد واجد شرایط جهت اعمال بازرسی و کنترل انتخابات به فرماندار
۱۳- استخراج نتایج آمارهای مربوط به هر انتخابات و تجزیه و تحلیل آن ها و تهیه گزارشات لازم
۱۴- تکمیل پرونده های انتخاباتی و ارسال آن ها به استان
۱۵- مطالعه و بررسی و انجام امور مربوط به تقسیمات کشوری در شهرستان
۱۶- مطالعه لازم در خصوص امور مربوط به نام گذاری محلات شهر و تقسیمات کشوری
۱۷- تنظیم شناسنامه روستا حاوی اطلاعات مذکور و اولویت بندی روستا در راستای خدمات رسانی بهینه به مردم در ابعاد فرهنگی ، آموزشی ،خدماتی و بهداشتی
۱۸- تهیه گزارش از کارهای انجام شده در روستاها و پیگیری مشکلات ارباب رجوع در شهرستان تا حصول نتیجه
۱۹- پیگیری و مکاتبه در خصوص امور مربوط به شوراهای اسلامی شهر و روستا
۲۰- دبیر جلسات شورای اجتماعی ، شورای بهداشت ،شورای پشتیبانی سواد آموزی ، کمیته امور بانوان و جوانان پیگیری مصوبات شورای اداری و سایر جلسات
۲۱- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
امور عمرانی۱- تشخیص نیازمندی های عمرانی شهرستان در چهارچوب مسئولیت های وزارت کشور و تعیین اولویت ها به منظور فراهم نمودن موجبات اجرای آن ها
۲- بررسی و مطالعه و همکاری در خصوص طرح های هادی و جامع شهرستان
۳- هماهنگی و همکاری لازم در خصوص امور شهرداری و نظارت بر کارهای شهرداری
۴- مطالعه و ارائه پیشنهاد در خصوص برنامه های مدیریت و برنامه ریزی استان جهت تامین اعتبار
۵- تماس با سازمان مدیریت و سایر دستگاه ها برای تصویب و اجرای طرح ها
۶- همکاری با مسئولین ادارات در مراحل مختلف پیاده نمودن طرح ها
۷- کنترل و بررسی اعتبارات عمرانی شهرداری و ...
۸- گزارش پیشرفت عملیات عمرانی حوزه شهرستان و بررسی علل تاخیر در اجرای پروژه ها
۹- بازدید به هنگام و نظارت دقیق بر پروژه ها و طرح های عمرانی و در صورت لزوم پیگیری در جهت دریافت اعتبارات
۱۰- نظارت و مراقبت در امور مربوط مربوط به توزیع معادن شن و ماسه
۱۱- نظارت و پیگیری لازم در زمینه تامین مصالح مورد نیاز پروژه های عمرانی و همکاری با کارشناس دفتر فنی استانداری در رابطه با امور عمرانی شهر
۱۲- ارائه به موقع فرم مربوط به نواقص پروژه هایی که نقص دارند و کنترل میزان مصالح مصرف شده
۱۳- تشکیل جلسات شورای برنامه ریزی شهرستان و پیگیری مصوبات
۱۴- پیگیری امور مربوط به منازل سازمانی
۱۵- پیگیری امور مربوط به حفاری در سطح شهر
۱۶- بازدید از مناطق خسارت دیده به اتفاق اعضاء کمیته و در صورت لزوم پیگیری امور مربوط به خسارت
۱۷- تشکیل جلسه کمیته برفروبی و پیگیری مصوبات
۱۸- بررسی طرح های عمرانی روستاها و شهرداری ها برای استفاده از اعتبارات وزارت کشور همچنین طرح هایی که از محل اعتبارات عمرانی انجام می گیرد
۱۹- مطالعه و بررسی وضع روستاها و شهرهای شهرستان از نظر تاسیسات و تسهیلات رفاهی به منظور شناخت و تعیین نیازهای مالی و خدماتی روستاها و شهرداری ها
۲۰- همکاری در زمینه برنامه ریزی عمرانی فرمانداری در رابطه با تهیه و تنظیم معیارها و ضوابط لازم برای تعیین اولویت های طرح های عمرانی در روستاها و شهرها
۲۱- بررسی در مورد منابع درآمد شهرداری به منظور ارائه خط مشی و اتخاذ روش های مناسب در جهت ارتقاء سطح درآمد شهرداری و خودکفای آن ها
۲۲- بازرسی از خدمات عمومی در سطح شهر و روستا و تهیه گزارش های ماهانه جهت مراجع ذی ربط
۲۳- تعیین اولویت ها از نظر مبارزه با خطرات ناشی از سیل برای تخصیص اعتبارات
۲۴- بررسی نیازهای مالی شهرداری ها و انجام امور مربوط به حسابرسی آن ها
۲۵- نظارت بر کار شهرداری و مراقبت در امور راهنمایی و رانندگی و اتوبوسرانی و تاکسیرانی و شرکت حمل و نقل
۲۶- انجام امور مربوط به بخش کشاورزی ، صنایع ، ترافیک ، اصناف ، کمیسیون نظارت ، تعزیرات حکومتی و تنظیم بازار
۲۷- پیگیری امور مربوط به سوخت رسانی در سطح شهرستان و سرکشی و نظارت بر توزیع مواد سوختی توسط فروشندگان
۲۸- ارائه آمارها و جمع بندی نیازمندی های شهرستان اعم از شهر و روستا و پیگیری نارسایی ها از طریق ادارات شهرستان و استان
۲۹- انجام کلیه امور مربوط به تسویه حساب ها با فروشندگان و عاملین
۳۰- جمع بندی توزیع مایحتاج و ارزاق عمومی وارده به شهرستان و پیگیری نارسایی ها و مشکلات موجود در این زمینه
۳۱- انجام امور مربوط به طرح تکریم ارباب رجوع
۳۲- پیگیری امور مربوط به اشتغال و تشکیل کمیته اشتغال و نظارت بر طرح های تولیدی و خدماتی شهرستان و پیگیری و جمع بندی اعتبارات اشتغالزا از محل منابع مختلف اعتباری
۳۳- پیگیری امور مربوط به حوادث قهری و غیر مترقبه در سطح شهرستان
۳۴- جمع آوری آمار و امکانات رفاهی و خدماتی ، فرهنگی و بهداشتی شهرستان اعم از شهر و روستا
۳۵- آمار روستاهای فاقد آب و برق و جاده و مدرسه و مسجد
۳۶- تهیه گزارش از حوادث به منظور برآورد خسارت
۳۷- تهیه گزارش لازم در خصوص حمل و نقل شهری و روستایی
۳۸- رسیدگی به امور اصناف و اتحادیه های ذی ربط
۳۹- جمع آوری اطلاعات در خصوص وضعیت توزیع ارزاق عمومی در شهرستان (شهر و روستا) و انعکاس به مسئولین ذی ربط